Karma Kafe
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Er der nogen?
Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty3/1/2016, 19:19 af Sneugle

» Åhh det har været en god jul!!!
Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty26/12/2015, 14:32 af kreakeglen

» Den bedste julegave?
Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty25/12/2015, 20:28 af kreakeglen

» Billeder ??
Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty25/12/2015, 20:26 af kreakeglen

» Årets mandelgave
Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty19/12/2015, 20:38 af Ninja

» Kaffebønner
Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty10/12/2015, 16:16 af heidi-v

» Julegave tråd 2015 - til børnene
Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty10/12/2015, 16:09 af heidi-v

» Hvad ønsker i jer?
Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty10/12/2015, 15:58 af heidi-v

» Kalenderlys-/adventsdekorationer
Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty1/12/2015, 15:31 af Seebach

Top posting users this week
Ingen bruger


Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe)

5 deltagere

Go down

Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe)

Indlæg af Jonathansmor 3/10/2015, 19:49

Nu må jeg altså høre...

Hvad laver/lærer jeres børn i 1. klasse, og er de begyndt at læse.

J går i 1. klasse, og i bhkl. gennemgik de alle bogstaverne og begyndte meget lidt at sætte dem sammen til små ord.

Nu i 1. klasse arbejder de stadig med bogstaverne, og enkelte børn har fået en lille læsebog. J fik en med hjem for en mdr. siden, og skulle læse mindst 10 sider, for at kunne krydse opgaven af på sin ugeplan.
Det klarede han i timen, og fik så lov at tage den med hjem og læse færdig - hvilket han gjorde, og havde den med næste dag.

Siden er der ikke sket mere - han sidder stadig med små bitte opgaver, og har, trods mange forespørgsler, ikke fået flere læsebøger.
Det er stadig kun en håndfuld af børnene som har prøvet at have en læsebog med hjem, og flere af forældrene er meget uforstående over for, at de ikke er kommet længere.

Jeg har flere gange prøvet at spørge, hvad de egentlig beskæftiger sig med i dansk, men får intet svar. Nu er jeg der, hvor jeg overvejer at spørge, om jeg må være med i klassen en dag. Simpelthen for at se, hvad de egentlig laver.

(Og J læser særdeles godt, og læser selv mindst 20 min hver dag, så jeg er ikke bekymret for hans læseindlæring, men måske mere undrende, over for hvad de egentlig laver. Og måske en anelse.... hmm... for jeg synes faktisk ikke han bliver udfordret nok, han siger selv, han synes det er lidt kedeligt i dansk).
Jonathansmor
Jonathansmor
Admin

Posts : 208
Join date : 23/09/15

Tilbage til toppen Go down

Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty Sv: Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe)

Indlæg af Volapyk 3/10/2015, 21:11

Min bonus har læsning og staveord for som lektier næsten hver dag. Og jeg har egentligt indtryk af, at en stor del af timerne går med at skrive ord - ord som er i læsebogen. De læser Mette og Søren.
Volapyk
Volapyk

Posts : 10
Join date : 25/09/15

Tilbage til toppen Go down

Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty Sv: Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe)

Indlæg af CVJ 4/10/2015, 11:31

Jeg ved jo ikke præcist hvad de laver i timerne.
Men de læser i hvert fald et par sider i søren og Mette Og de laver opgaver i Skrivebogen og bogstavbogeN.
Derudover skal han læse 20 min x 6 dg.

Men det er da super ærgerligt med den dårlige kommunikation ml skole/lærer og forældre.
Det er underligt.

CVJ
CVJ

Posts : 36
Join date : 25/09/15

Tilbage til toppen Go down

Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty Sv: Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe)

Indlæg af Moogie 15/10/2015, 08:45

Mit indtryk er at alle (de fleste?) kan læse? De låner to bøger på bablo hver uge, og skal hver uge skrive en ugehistorie, so de læser højt.

Moogie

Posts : 3
Join date : 15/10/15

Tilbage til toppen Go down

Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty Sv: Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe)

Indlæg af Helle 15/10/2015, 08:54

Laurits fik den første læsebog med hjem sidst i 0. Nu i første læser de hver dag og skriver også små historier. Han skal læse 15 min. hver dag ud over læsebogen.

Helle
Helle
Helle

Posts : 10
Join date : 14/10/15
Age : 43
Location : Holstebro

Tilbage til toppen Go down

Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty Sv: Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe)

Indlæg af Jonathansmor 15/10/2015, 18:54

Hold op hvor er det mærkeligt at læse - og så samtidig have et barn i en klasse, hvor der bare tilsyneladende slet ikke bliver gjort noget ud af det....

Vi skal have forældresamtaler sidst på mdr, og der vil jeg helt sikkert spørge mere ind til det.


(Og jeg læser og skriver med J herhjemme hver dag, så han er ret godt med. Det er slet ikke der min bekymring ligger, men det er snarere en forundring over, hvor langsomt tingene tilsyneladende går i klassen).
Jonathansmor
Jonathansmor
Admin

Posts : 208
Join date : 23/09/15

Tilbage til toppen Go down

Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe) Empty Sv: Jer med børn i 1. klasse (eller længere oppe)

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum