Karma Kafe
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Er der nogen?
Slank nu!! Empty3/1/2016, 19:19 af Sneugle

» Åhh det har været en god jul!!!
Slank nu!! Empty26/12/2015, 14:32 af kreakeglen

» Den bedste julegave?
Slank nu!! Empty25/12/2015, 20:28 af kreakeglen

» Billeder ??
Slank nu!! Empty25/12/2015, 20:26 af kreakeglen

» Årets mandelgave
Slank nu!! Empty19/12/2015, 20:38 af Ninja

» Kaffebønner
Slank nu!! Empty10/12/2015, 16:16 af heidi-v

» Julegave tråd 2015 - til børnene
Slank nu!! Empty10/12/2015, 16:09 af heidi-v

» Hvad ønsker i jer?
Slank nu!! Empty10/12/2015, 15:58 af heidi-v

» Kalenderlys-/adventsdekorationer
Slank nu!! Empty1/12/2015, 15:31 af Seebach

Top posting users this week
Ingen bruger


Slank nu!!

+3
Strikkepind
CVJ
Løvepigen
7 deltagere

Go down

Slank nu!! Empty Slank nu!!

Indlæg af Løvepigen 30/9/2015, 10:08

Nu starter jeg lige en slanke motivations tråd, håber der er nogen der vil være med.

Jeg har virkelig givet den gas hen over sommerferien og har 5 ferie kg jeg skal af med og jeg trænger virkelig til motivation.

Mit første tiltag er at droppe slik, kager og chips, og det der spisen for sjov, kun tage en gang til aftensmad og mærke efter om jeg er mæt.

Det der motion.. det kan jeg bare slet ikke finde tid til eller motivere mig til at finde tid til.
Løvepigen
Løvepigen
Admin

Posts : 46
Join date : 24/09/15
Age : 47

Tilbage til toppen Go down

Slank nu!! Empty Sv: Slank nu!!

Indlæg af CVJ 30/9/2015, 18:05

Åh jeg gider også meget gerne at tabe mig en hel masse. (Ca 10-14kg)
Startede med at træne m jillian michals hver 2. dag i  juni og så tog jeg 5 kg på på meget kort tid (?!) Men tabte i cm.(mere ?)
Så nu kigger jeg lidt på kosten i stedet og mindre på træning. Tænker træning kan komme når jeg er nede i vægt igen.
Vil dog gerne i gang med mit yoga igen. Jeg har holdt pause i et par uger pga en forstrækning i foden.
Og jeg er ikke ret god til at komme i gang igen når jeg har holdt pauser.

Hep hep til os
CVJ
CVJ

Posts : 36
Join date : 25/09/15

Tilbage til toppen Go down

Slank nu!! Empty Sv: Slank nu!!

Indlæg af Løvepigen 1/10/2015, 08:26

denne uge er gået ok indtil videre, har holdt mig fra kage, slik og chips Smile og ikke alt det der spisen for sjov..

Skal veje mig på tirsdag, så er jeg spændt på resultatet.
Løvepigen
Løvepigen
Admin

Posts : 46
Join date : 24/09/15
Age : 47

Tilbage til toppen Go down

Slank nu!! Empty Sv: Slank nu!!

Indlæg af CVJ 1/10/2015, 18:35

Sejt.

Jeg har lavet yoga og prøver at holde mig på max 1200 kcal.
Indtil videre går det godt.
CVJ
CVJ

Posts : 36
Join date : 25/09/15

Tilbage til toppen Go down

Slank nu!! Empty Sv: Slank nu!!

Indlæg af Strikkepind 2/10/2015, 19:18

Jeg læser med, det er så frygteligt at jeg simpelthen ikke kan tabe mig - eller jo, men det hjælper så ikke at jeg ikke kan motionere lige for tiden. Jeg hader at være lasket

Strikkepind

Posts : 22
Join date : 25/09/15

Tilbage til toppen Go down

Slank nu!! Empty Sv: Slank nu!!

Indlæg af KatarinaD 15/10/2015, 09:00

Jeg læser med - og vil også gerne være med til at give (og særligt modtage) motivation.

Jeg havde tabt mig fem kg, men de er på igen. Det passer sjovt nok godt med, at jeg har haft meget lille overskud... Det håber jeg snart vender - og jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg kniber ballerne sammen og stopper med at spise chokolade og slik.

Men jeg må nok indrømme, at den værste synder er, at Henning og jeg er glade for at tage et glas rødvin om aftenen, når børnene er lagt i seng - eller til aftensmaden. Djævelen på min venstre skulder siger, at det er ok - fordi det giver livsnydning i en presset tid, men englen på min højre skulder siger, at jeg skal stoppe - fordi et vægttab vil give livsnydning døgnet rundt (særligt, når jeg kan se, at tøjet ikke er for småt i spejlet om morgenen)...

Jeg har også Jillian til at ligge og grine til mig. Men jeg har svært ved at prioritere den halve time til hende, når det enten skal være i ulvetimen (samtidig med madlavning og børn om benene), eller efter børnene sover... Det er jo dels dårlige undskyldninger - og dels et spørgsmål om prioritering - og jeg arbejder på at ændre det! (Psst... Det må I gerne hjælpe mig med :heehee:)
KatarinaD
KatarinaD

Posts : 16
Join date : 14/10/15
Age : 49
Location : Bjerring

Tilbage til toppen Go down

Slank nu!! Empty Sv: Slank nu!!

Indlæg af Totaa 15/10/2015, 23:16

Jeg skal simpelthen også til at tage mig sammen. Det er gået den forkerte vej det seneste 1, 5 år. Og jeg ved jo godt hvad der skal til; overskud, vilje, motion og sundere madvaner. Holder faktisk af motionen og skal skal skal simpelthen have fundet tiden. Maden ved jeg også godt jeg kan. Så hvad er det lige der holder mig tilbage? Nå jo - at hvis jeg ikke er på arbejde er jeg sammen med børnene - fra jeg vågner til jeg går i seng igen. 2 morglade børn hvor den ældste er udpræget a menneske og den mindste udpræget b menneske!!!! Men nu skal der altså også være mig tid

Totaa

Posts : 8
Join date : 15/10/15

Tilbage til toppen Go down

Slank nu!! Empty Sv: Slank nu!!

Indlæg af KatarinaD 19/10/2015, 08:10

Nå! Jeg har droppet slik, kager og et glas rødvin om aftenen. Der er dog plads til enkelte undtagelser, som da Henning fyldte 40 i går, og der var gæster til spisning, lagkage og hurraråb.

Jeg vejede mig i mandags og da jeg gjorde det igen i fredags, havde jeg tabt 1,3 kg - men her til morgen var de 600 g kommet på igen.. Jeg vil ikke hænge mig så meget i hvor mange gram jeg taber pr. vejning, da jeg synes, dagsvariationen er stor. Målet er bare, at det skal gå den rigtige vej med vægten fra uge til uge - og selvom der er kommet 600 g på siden i fredags, så har jeg stadig tabt mig i løbet af den forgangne uge cheers

I morgen skal jeg til svinekongres i Herning (yes - it's a thing) pig og der er festmiddag tirsdag aften med networking og dans til tidlig morgenstund.... Derfor er mit mål for denne uge, at der skal stå et lavere tal på vægten på mandag end i dag - og da jeg ikke får overholdt det i morgen aften, må jeg knibe ballerne ekstra sammen resten af ugen.

Hvordan går det med jer? Hvad er jeres strategi? Er der plads til at falde i, og hvad er konsekvensen? Jeg øver mig fx i IKKE at slå mit hovede helt ned under gulvbrædderne, hvis jeg falder i :himle: :heehee:
KatarinaD
KatarinaD

Posts : 16
Join date : 14/10/15
Age : 49
Location : Bjerring

Tilbage til toppen Go down

Slank nu!! Empty Sv: Slank nu!!

Indlæg af Ninja 3/11/2015, 23:04

Sejt I er gået igang!
Hvis jeg må give et par råd, så mål jer i stedet for at veje jer.

I starten af en livsstilsændring rasler kiloene af. Det er primært vand man mister.

Hvis man dyrker motion ved side af en kostomlægning, så kan man sagtens tage på, selvom bukserne strammer mindre. Det er jo fordi man danner muskelmasse, som vejer mere end fedt.

Man kan sagtens være fed, selvom man vejer lidt, og man kan sagtens være slank, selvom man vejer meget.

Vejer I jer alligevel, så vej jer max en gang om ugen. Tænk i kilo og ikke gram.
Den ene dag vejer man måske 2 kilo mere end dagen før. Det betyder ikke nødvendigvis ikke man har taget to kg (fedt) på, men det kan være vand, affaldsstoffer og endda lort, hvis man ikke har været på toilettet.

Man kan jo reelt set stå på vægten ig tage et kg på, hvis man drikker en liter vand mens man står der.

Jeg er 163, vejer 62,3 kg og har en fedtprocent på 22,9%
Ergo er jeg ret tung, har et rimeligt højt bmi, men er stadig slank, fordi min krop har meget muskelmasse.

Kig i spejlet, mål med målebånd og brug kun vægten hvis I virkelig ikke kan lade være.


Hvis I gerne vil durke motion, så tag vyklen til og fra job. Giv den fuld blæs hver vej.
Jeg cykler lidt over 7 km til og fra job. Det tager 20 minutter.
Det vil sige at jeg "gratis" får 40 minutters cardio om dagen.

For mit vedkommende er det næsten hurtigere at cykle end at tage bilen. Jeg har mere overskud på arbejdet og det er ren meditation at få 20 mins luft efter arbejde.

Man kan sagtens klemme motion ind. Men motiVATIon er en forudsætning Smile

Abs starter i køkkenet, men de tager ikke skade af at blive hjulpet lidt på vej.
Alene det at rette ryggen op, spænde i coren og trække maven ind, når man går er jo træning Smile

Trapperne frem for elevatoren
Gå/cykle småturene (så sparer man vildt mange benzinpenge)

Inaktivitet er en ond cirkel, der sagtens kan brydes Smile
Ninja
Ninja

Posts : 15
Join date : 25/09/15

Tilbage til toppen Go down

Slank nu!! Empty Sv: Slank nu!!

Indlæg af marajo 7/11/2015, 19:30

Jeg har nu levet uden sukker, chokolade og kaffe i en måned - og absolut intet er der sket på vægtfronten ...

Jeg har hverken taget på eller tabt mig, og jeg er en anelse træt af det.
marajo
marajo

Posts : 14
Join date : 12/10/15
Age : 40
Location : Korsholm

Tilbage til toppen Go down

Slank nu!! Empty Sv: Slank nu!!

Indlæg af Ninja 8/11/2015, 10:37

Hvorfor uden kaffe??? :rædselsslagen smiley:
Ninja
Ninja

Posts : 15
Join date : 25/09/15

Tilbage til toppen Go down

Slank nu!! Empty Sv: Slank nu!!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum